| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Laila Norman
|
Posted: Mon Jan 28, 2008 10:12 am Post subject: Två frågor i ett angående klart projekt |
|
|
Hej allihop!
Jag har nu äntligen lyckats krångla mig igenom Lulus alla länkar och lyckats få klart mitt projekt och satt det som Available. MEN: Tror ni verkligen att man behöver beställa en bok själv för att kolla igenom den efter fel? Jag laddade ju upp ett klart pdf dokument, och det är ju genomkollat - då borde väl allt bli exakt som det ser ut? Jag menar, det är ju annorlunda om man laddar upp ett word doc, för det kan ju ändras...
Fråga två: Jag försökta lägga till mitt projekt hit till detta forumet genom länket add project, på förstasidan. (Där fanns bara en bok innan.) Jag skrev i ID numret på mitt projekt och klickade på accept eller vad där nu står. Det arbetade ett tag, så det verkade funka, men ingen bok kom upp. Försökte två gånger med samma resultat. Klickade på visa alla projekt, men fortfarande bara en bok där.
Vad gör jag för fel?
PS) Trodde jag hittat felet, så jag skrev in hela länken, alltså lulu.com/content/xxxxxxx (fast med mitt nummer, men då kom det bara upp en helt vit tom sida som jag inte kom vidare på...  |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik Westrin
|
Posted: Mon Jan 28, 2008 11:28 am Post subject: |
|
|
Hej Laila.
Fråga 1. Det kan nog vara smart att i alla fall ladda ner pdf:en från Lulu och göra en snabbkoll i den. Borde ju inte bli förändringar, men ändå. Att du bara "tittar" på sidorna, typ ett uppslag i taget, för att se ifall det inte är något strul.
Fråga 2. Angående fråga två är jag lite osäker vad som har gått snett. För som admin får jag meddelande om när någon blir medlem och när någon försöker att lägga dit projekt till gruppens samlade storefront. Och som det ser ut i min inkorg så har du försökt att lägga dit din bok och jag har ombetts att godkänna eller neka den (såg mejlet ca 50 min efter jag fick det). Men jag hittar ingenstans var jag kan göra detta beslut. Min tanke är att medlemar inte ska behöva ha mitt godkännande. Nu har jag iaf ändrat från att en admin måste godkänna till att det bara är att tuta och köra (som jag trodde att det var redan).
Det konstiga i det hela är att 3 minuter efter att jag fick det första mejlet fick jag ett till om att du velat lägga in boken (igen), men att du själv har nekat din bok. Ungefär så. Jag försökte att nu nyligen lägga till din bok åt dig, men fick som svar att jag inte var tillåten att göra det. Det går väl bara att lägga dit sina egna projekt antar jag. Skönt det också iofs.
Men ta nu och gå in på gruppens sida igen och tryck på "Submit your content", klistra in 1916202 i rutan som dyker upp och klicka på knappen "Submit content". Nu ska det fungera. Har som sagt ändrat regeln från "Admin approval needs" typ till "Always allow".
Förresten, jäkligt snyggt omslag. Verkar vara en intressant bok. Kanske köper den vid något tillfälle. Du har inte planerat att släppa den på svenska också? |
|
| Back to top |
|
 |
Laila Norman
|
Posted: Mon Jan 28, 2008 2:54 pm Post subject: |
|
|
Tack för svar och beröm! Nej jag försökte faktiskt skriva om den på svenska en gång, eftersom det var svårt att hitta förläggare - i Sverige ger de tydligen inte ut böcker på engelska, utan bara översättningar av redan tryckta böcker. Men det visade sig omöjligt då boken kryllar av ordlekar och dubbelmeningar och sånt, som är på engelska då, och det var helt omöjligt (för mig) att hitta på något motsvarande på svenska som dessutom blev roligt... Konstigt egentligen, när svenska ärr modersmålet. Men jag tror inte det ska vara svårt att läsa den på engelska för någon som kan läsa och förstå instruktioner om användandet av Lulu...  |
|
| Back to top |
|
 |
|